-->

2 gru 2014

DeKORACJE ŚWIĄTECZNE - Zrób to sam



  Miał być post o kuchni, aczkolwiek idą święta, więc postanowiłam napisać o czymś, co zajmuje obecnie mój czas.

   Niektórzy pewnie z Was co śledzą mnie na instagramie zauważyli, że od jakiegoś czasu robię dekoracje świąteczne z koralików i sznurka.
   Z jakiś rok temu powstało pierwsze serce z białych koralików, które zainspirowało mnie do stworzenia w tym roku dekoracji świątecznych. Chciałam żeby było pięknie i prosto. I takie właśnie są drewniane koraliki. Zakochałam się w nich od pierwszego wejrzenia, a mianowicie w białych i naturalnych drewnianych. Właśnie dlatego też przygotowałam post, który może zainspiruje Was do stworzenia paru ciekawych dekoracji oraz pokaże Wam jak łatwo je wykonać.

   Potrzebne będą nam:

   Ø  drewniane koraliki (które ja tanio wypatrzyłam na ebayu)
   Ø  cienki drucik  (znalazlam odpowiedni w sklepie ogrodniczym)
   Ø  sznurek jutowy
   Ø  obcążki (bez których niestety się nie obejdzie...)
dodatkowo:
   Ø  deseczka i gwoździe




   



   Skoro mamy już potrzebne elementy, jak wykonać to sprawnie i szybko?

     By zacząć, należy zakręcić koniec drucika do środka, tak aby kawałeczek schował sie w koraliku i powstała pętelka. Następnie nabijamy kolejno koraliki. Trzeba pamiętać aby nadawać kształt z nadzianymi koralikami na drucik, nie przed. Nalepiej formować krawędź po krawędzi i kolejno dodawać koraliki do każdej, gdyż w ten sposób koraliki będą do siebie przylegać bez przerw.
Na koniec przetykamy drugi koniec drucika przez pierwszą powstałą pętelkę i zawijamy do środka ostatniego nabitego koralika.Mocujemy wstążeczkę i voilà. Gotowe.
Aby łatwo wykonać gwiazdkę narysowałam jej kształt na drewnianej deseczce, do której przybiłam gwoździe. Od razu łatwiej modelowało mi się jej kształt.





   Z tego kształtu można wykonać dwa rodzaje gwiazdek. Jedną normalną i drugą ze załączonymi krawędziami, którą możecie zobaczyć poniżej.



   Można ją troche urozmaicić dodając szyszkę do środka. Wystarczy ją wcisnąć do środka i sama się trzyma.



   Do choinek również użyłam mojego modelu, dzięki któremu łatwiej zaginało mi się rogi. Resztę kształtu modelowałam rękoma. Dekoracje ze sznurka łatwiej było zrobić, gdyż cały model można od razu wykonać i obwiązać dookoła sznurkiem.







W kolejnym poście pokażę Wam moją prostą aranżacje z tymi dekoracjami, która już stoi w jadalnii i niecierpliwie czeka Bożego Narodzenia, na swoj debiut.









Aktualnie robię również łańcuch z naturalnych koralików, który zaprezentują go w jednym z kolejnych postów, bo przed tym jeszcze muszę zakupić żywą choinkę J







dziękuje za odwiedziny
thank you for visiting

m.



8 komentarzy:

  1. Piękne a co najważniejsze hand made zostaję u ciebie na dłużej i zapraszam do mnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziekuje i na pewno zajrze do Ciebie ;)

    Pozdrawiam
    M.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne dekoracje! Też myślałam o takich sercach i gwiazdach z koralików, ale nie mam takich ładnych korali;) moze na allegro będą...

    U mnie na blogu też DIY i konkurs:) zapraszam!
    Pozdrawiam serdecznie,
    Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak sprobuj na allegro a jak nie to po prostu wpisz w wyszukiwarke drewniane koraliki :-) Moze uda Ci sie znalezc :-)

    Zaraz zagladam do Ciebie na bloga :-)
    Pozdrawiam
    M.

    OdpowiedzUsuń
  5. A podpowiesz u kogo na ebay kupiłaś?

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Kasiu,
    Kupowalam na angielskim ebay'u u buddydog1hewcosales, ale na polskim tez znalazlam u misia12318.
    Pozdrawiam
    M.

    OdpowiedzUsuń