-->

7 lis 2014

ORZECHOWIEC moje ulubione ciacho...

   

  Orzechowiec


 Chciałam podzielić się z Wami przepisem na ciasto, który około 15 lat temu dostałam od cioci. Jest to jedno z moich ulubionych i najsmaczniejszych ciast, choć robię je tylko (raz w roku) na święta Bożego Narodzenia, ale może właśnie dlatego zdaje się być takie wyjątkowe bo trzeba na nie czekać  cały rok.

  

 W tym roku wyjątkowo postanowiłam je upiec o jeden raz więcej, ponieważ wyprawiałam dużą imprezę, celebrujac 4 okazje za jednym razem. Dzięki temu mam okazję podzielić się z Wami tym przepisem i zdjęciami przed świętami.

   Jest to wyjątkowe ciasto bo baze trzeba upiec kilka dni wcześniej przed ostatecznym jego skonsumowaniem, a to wszystko dlatego, że jest ono trochę podobne do piernika (ale nie w smaku), więc z każdym dniem staje się bardziej miękkie i smaczniejsze.





•  C I A S T O  •


·     1/2 kg mąki (3 szklanki i trochę)
·     20 dkg cukru ( niepełna szklanka )
·     20 dkg tłuszczu (masło)
·     2 łyżki mleka
·     2 jaja
·     2 łyżki miodu
·     1,5 łyżeczki sody
·     około 30 dag orzechów (1,75 szklanki)

Tłuszcz, cukier, mleko i miód rozpuścić w garnku i odstawić do ostygnięcia.
Mąkę wsypać do miski, dodać ubite jaja i wsypać sodę.
Rozpuszczony, niezbyt gorący towar wlać do miski i zagnieść wszystko.
Podzielić na 2 połowy i wyłożyć na dobrze wysmarowane blachy.
  Ø  najlepiej uŻyć jednej płytkiej blachy, aby łatwiej było wyciĄgnać ciasto
Na jedną część położyć orzechy.
  Ø ja zawsze dodajĘ na dwie bo lubiĘ jak jest duŻo orzechów
Piec około 15 minut w 200°. Wyciągnąć kiedy sie zarumieni.

Odstawić pod przykryciem na okolo 3-4 dni, aby placek trochę zmiękł.


•  K R E M  •


·     1 1/2 szklanki mleka
·     1/2 szklanki cukru
·     2 łyżki mąki pszennej
·     2 łyżki mąki ziemniaczanej
·     2 cukry waniliowe
·     1 kostka masła

1 szklankę mleka zagotować z cukrem i cukrem waniliowym.
Mąkę wymieszać z resztą mleka i dodać do gotującego mleka, aby zrobił się budyń.
Gdy wystygnie dodać masło i zmiksować.

Przełożyć placki kremem i polać polewą czekoladową.
  Ø aby zrobić polewĘ, ja mieszam cukier puder, ciemne kakao lub takie do picia z wodĄ.



 S M A C Z N E G O  








PODPIS



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz